teteman

Kawan itu dakwat


kawan itu seperti dakwat


pelbagai jenis ada ditulis
ada yang mudah hilang 
seperti pensel
ada yang kekal lama 
seperti pen


pelbagai warna untuk digunakan
ada yang suram 
seperti hitam
ada yang ceria 
seperti pelangi


tidak boleh berfungsi sendiri
perlukan pena
untuk menulis
perlukan kertas
untuk ditulis


dakwat tidak boleh sendirian..
atau ia tidak akan mungkin berfungsi..



dakwat yang mana kita mahukan?
dakwat yang mana kita amalkan?


itu yang menjadi persoalan..



penulis kata

23 Response to Kawan itu dakwat

  1. along b'bakat dlm bidang2 cmni..
    teruskan menulis karya..
    :)

  2. along!!! like diz entry..=)

  3. KyêrulL says:

    perrrrhhhhhhhhhhh nice one along!!

  4. boleh kalahkan a.samad said...hehehehe

    teruskan berkarya
    jom baca dan komen
    Mana Satu Lebih Penting? Kesihatan Atau Pekerjaan

  5. puitis sungguh ni . .lallal.

  6. kalau aku dakwat,
    siapa pen nya?
    siapa kertasnya?

    :">

  7. putrifayad :

    thnx =)
    masih bertatih tatih lagi..

  8. Amalina :

    tenkiu ina!.. =)

  9. kyerull ;

    er.. thanx. =)

  10. Chegu Zubir :

    erk.. A. Samad Said tu otai chekgu...
    tak mampu saye.. =p

    terima kasih atas sokongan.. =)

  11. muhamad hanif :

    em.. =)

  12. lavender harum wangi :

    kalau kau dakwat,
    kawanlah pen nya..
    kawanlah kertasnya..

    siapakah kawanmu?..
    aku dia, dia, dia..

    aku tak janji sentiasa berada di sisimu
    tapi aku sedia menjadi pen dan kertas bila dipinta.. =)

  13. nelly says:

    Bagusnya !

  14. nelly :

    thnx =)

  15. mahfudzah says:

    kawan oh kawan..penting cari kawan untuk kehidupan kita.huhu..lebih2 lagi kawan yang baik..yg leh menemani kita susah dan sng.sgt susah

  16. lulz~
    kalau aku mahu berteman
    dengan dakwat saja,
    mahukah kau juga jadi dakwat cuma?
    pen dan kertas itu aku rasa,
    lain kelompoknya.
    hua hua hua~ :D

  17. taknak dakwat, taknak kertas. nak pena nye. hahaha! ;D

  18. mahfudzah :

    yepp... cume kite kadangkala terlalu mengharapkan kawan yang sempurna..
    sentiasa berada di pihak kita..

    sedangkan hakikat dunia ini
    allah ciptakan bukan mengikut kehendak kita.. tapi atas tetapanNya..

    sama2 kita fahami..=)

  19. lavender harum wangi :

    demi mu kawan..
    selagi mampuku..
    =)

  20. padie :

    kalau takde dakwat.. takde kertas..
    nak buat ape dengan pen?? hmm

  21. hidup ini pebuh bermakna buat kita. tanpa kawan. kita bagaikan layang2 yang terputus brake discnye.. hurm kawan... apa erti sayang~~ jika~~~ #ngarut #larik!

  22. hadoila ko ni eman.... guling2 aku bace komen ko.. =p

  23. bagus2.. aku mengharapkan kau menghasilkan entry2 yg bermutu mcm ni lebih kerap.. lebihkan entry/seni/penulisan/cerpen/lawak/puisi/drama dan cerita dari entry berbentuk lain2.. :) keep it up!

    two thumbs up...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...