teteman

terima kasih PakCik Mat Gebu dari tiffin biru





cukup satu ayat
bisa merubah minda
cukup satu teguran
bisa merubah persepsi diri
cukup satu pujian
bisa merubah keyakinan 

memang benar kata orang
kadangkala ayat yang sama memberi kesan yang berbeza
bila dituturkan, dilafazkan dengan cara atau orang yang berlainan

bila orang yang tak dikenali, memberi kata2 peransang,
biasanya ia akan di abaikan, tolak ketepi..
bila kawan sama kawan, memberi kata2 peransang,
biasanya ia akan di terima walau hati kadangkala menafikannya..

bila orang yang dihormati, memberi kata2 peransang,
maka.. satu semangat dan perasaan seronok kan tiba2 datang..


terima kasih PCM.. sudi tag kat SB tadi..  =)


15 Response to terima kasih PakCik Mat Gebu dari tiffin biru

  1. hehehe..
    tahniah..memang blog along ade harapan pon..
    sgt berbakat ok dalam sastera..:)

  2. bestnya..
    tapi mmg tak dinafikan..blog along mmg best :)

  3. Naddia says:

    pheewwitt...tak lame lagi glamer leettewww

  4. waahhh..tahniah along.. good job ! memg ade harapan..

  5. wahhh! dpt pujian dr PCM tu...hehhehe..tahniah bro! teruskn blogging ngn smart!

  6. putrifayad :

    em.. thx =)

    along lebih slese sloka dengan puisi jer.. tu pon taktau btol ke tidak.. =p

  7. puteri ain :

    er.. trime kasih.. =)

  8. wahhh~belog along mmg hebat lah.. best what ..

    keep blogging taw ! ^^

  9. Naddia :

    ngee.. bia la glemer kat blog..
    kat luar bese2 je sudah la.. =)

  10. Alia Justea :

    ahahah.. thnx =)

  11. Fakhrul :

    orait!.. =)

  12. tomato tak gnaku tomato :

    er.. akan diteruskan.. =p

  13. tahniah ya.. ;) semoga dapat wat yang terbaik.. ;) all the besh.. ;)

  14. frame+lenses :

    tenkiu.. =)

  15. aliarosli says:

    memang best puisi tue



    ek? ngatkan update banyak dalam seminggu tak on9

    emmmmmmm, ok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...