teteman

CELAKA : SURAT KHABAR DAN TV MENIPU!!


along kongsikan makluman daripada ATOK.. penting ni.. sile sebarkan ye.. 

CEH!! adakah kita rakyat malaysia ditipu lagi?? ingat x kes pelajar sekolah agama berusia 7 tahun yang didakwa dipukul oleh gurunya hingga menyebabkan kematian kerana mencuri wang sebanyak RM7.00??

imageimage
x ingat?? atok kepilkan balik berita mengenai kes ini..


mengikut sumber yang dipercayai..kes ini adalah kes penipuan pihak media!!! x caya? atok kepilkan sedikit artikel dari sebuah blog


Maka dia telah dipanggil oleh ustaz (yang dituduh) yang merupakan warden asrama ke bilik warden. Ustaz telah bertanya kepada adik saiful tentang kecurian wang rakannya, dan dia mengaku berbuat demikian. Semasa pertanyaan diajukan, ustaz berkenaan telah mengikat kedua-dua tangan adik saiful dibahagian hadapan, bukan belakang.  Namun sepanjang berada dibilik warden tersebut, TIDAK ADA penderaan fizikal yang berlaku sebagimana yang dilaporkan. Sebaliknya ikatan tangan tersebut dibuka setelah ustaz berkenaan ingin keluar dan mengurung adik saiful dalam bilik berkenaan. 


Setelah 2 jam ditinggalkan, seorang lagi warden, ustaz y telah membuka bilik berkenaan dan mendapati adik saiful terbaring diatas toto sambil menggigil. Mulanya ustaz y mengesyaki adik saiful terkena sawan dan kacing gigi, namun beliau sendiri tidak pasti akan penyakit yang menyerang. Lantas ustaz Y terus membawa adik saiful ke hospital Kangar, namun pihak hospital tidak dapat menerima pesakit kerana banjir melanda Bandar Kangar pada masa itu. Seterusnya adik saiful dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah Alor Star dan terus dimasukkan ke wad ICU.malah, setelah bedah siasat dibuat,kematian arwah adalah disebabkan oleh kekurangan oksigen dalam otak..bukti http://www.hmetro.com.my/articles/Otakkurangoksigen/Article/

Semasa perjalan pulang, ustaz waqar sempat menyambung ceritanya tadi. Beliau turut mengaitkan kes ini telah menjadi suatu isu politik kepartian kerana sekolah berkenaan adalah dibawah parti PAS. Maka sebab itu, pelbagai cerita pelik yang timbul. Saya rasakan apa yang diceritakan oleh ustaz w adalah benar setelah melihat laporanforensik yang diberitakan bahawa punca kematian adik saiful adalah kerana kekurangan oksigen dan pendarahan dalam otak. Maka pelbagai kemungkinan boleh berlaku, namun nyata sekali tidak ada kesan LEBAM akibat pukulan yang berlaku sebagimana yang dilaporkan oleh media. Lihat laporan ini, meniggal akibat kekurangan oksigen.

macam mana?? nak baca sepenuhnya?? x caya kat atok?? hihihi..baca la kat bawah ni ye..


[UPDATE 14/4/2011 JAM 11.00 AM] : tolong baca artikel terbaru ini CELAKA : MAKIN BANYAK PENIPUANNYA!! | peTUA KITA semua (selepas artikel CELAKA : SURAT KHABAR DAN TV MENIPU!! ditulis)  sebelum membuat penilaian kerana terdapat banyak percanggahan yang timbul dari kes ini..harap cucu-cucu dapat menilai sebaiknya


p/s : kongsikan entry ini sebagai tanda membela nasib guru tersebut dan menuntut kebenaran atas kematian arwah adik Saiful
semoga kebenaran dapat ditegakkan!!


SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com/2011/04/celaka-surat-khabar-dan-tv-menipu.html#ixzz1JTXH6fl6

13 Response to CELAKA : SURAT KHABAR DAN TV MENIPU!!

  1. wo0 bhye jugop skill mereka2 cerite oleh media2 yg anjaib ini

  2. Camtuh ye. Huhu..aku tak heran~ dr dulu mmg cmtu kowt. Lalala

  3. Kdg2 mmg pelik. Kat opis ada 3 jenis akhbar. Tajuk yg sama..tapi jln citer yg berbeza. Tue yg kdg2 kita pun tak tau nak percaya yg mana satu.

    jemput terjah new entry

    1) (>.<) Fenat..Tapi, Dpt Berita Gembira (>.<)

    2) (>.<) Untukmu (>.<)

  4. memang dah lama tahu.media punya strategi nak bagi laris.sebab tu ada surat khabar kat Malaysia ni tak berkualiti

  5. perghh..ni lah jadinya bila x dapatkan sumber drpd primary sources.. akhbr n media tu cuma secondary sources je..memg akan ada pnmbhn lah kan..

  6. cujen says:

    sokkabor skrg takleh dipercayai. kita bako jerrrrrrr..hehehhe

    salam singgah dari CUJEN THE LEJEN

    PERKARA YANG ANDA TIDAK TAHU TENTANG MAYBANK

  7. Naddia says:

    haih..macam2 la politik..honestly i dun believe in neither..

  8. huhu no kumen.. pape ALLAH yg lebih mengetahui . kalau tak dapat balasan kat sini , sapa yg salah tu msti dpt balasan kt akhirat..

    takleh suka2 hati gk nak tuduh org kan.. :)

  9. okei.
    aku bukan nk berpolitik kat sini..
    tp siyes,
    MAJORITI pihak media massa yg kuat pengaruhnya adalah orang2 kerajaan..
    sbb tu lah..

  10. KAHINATA says:

    ape la sangat nak heran.. dah mmg diketahui kan dari dulu ~ sy de pengalaman la pasal ni.. kes adik sy sampai sekarang tak settle lagik. masyarakat sekeliling *yang konon2 nya mcm tau segala* sebok dok kata macam2 kat keluarga kami. masok brite hoooo~ hangat. padahal, adik sy niat nya membantu. mungkin adik sy berada di tempat yg salah pd mase yg salah. ini semua angkara POLITIK yg mcm cipan!! tak sabar nak tunggu mama sy SAMAN KERAJAAN bila dah settle kes tu nnt !! HAHAHA!!!

  11. MerLe says:

    harap keadilan dapat ditegakkan

  12. giler jahat!

  13. Anonymous says:

    RTM1,RT2, TV3SUKU! MENIPU!!!!! KENCING KUAT!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...