teteman

emak abah masa depan


pelik kan tengok pada tajuk?? haha.. bi bukan entry tentang mesin masa, tentang bomoh tilik nasib dan yang sewaktu dengannya. aku tak pernah percaya yang kita boleh pergi masa silam atau masa depan, sesungguhnya Allah maha kuasa, kalau dia kata jadi, maka jadilah. Tapi perkara ni tak mungkin berlaku, sebabnya, Allah dah cipta syurga neraka, untuk membalas amal ibadah atau perbuatan yang kita lakukan betul? Jadi apa gunanya kalau kita boleh balik ke masa silam? kalau tak faham sudah.. abaikan..

sebenarnya along nak cerita pasal satu topik yang dah dibuka oleh sorang makcik nih,

die ade post


maka.. along pon buat post baru...








*pendapat korang macam mana?
ada sebarang bantahan? penambahan? 

13 Response to emak abah masa depan

  1. Mek Onie says:

    ye,yang tu pon meaw perasan gak sekarang ni, remaja perempuan sekarang boleh ke jadi seorang mak atau isteri? mungkin zaman bersilih ganti tak serupa dulu.. but, bile dah sampai tahap yang sepatut kita mengubah diri untuk persediaan hanyalah dari ketentuan ilahi dan kesedaran dari setiap manusia bernama wanita tu sendiri,tade pembimbing pon susah jugak sebenarnya, so pihak lelaki pon memainkan peranan dalam hal ini..seriously,meaw tak sedia lagi... apatah lagi berpasangan, banyak halangan... dan perlu bersifat matang..

  2. perkongsian pandangan yang menarik... thanks tomok sebab share kat sini.. kalau nak pi carik ni mesti tak jumpa punya... :D

  3. Aretikz says:

    biarpun lebih kepada perempuan.. tp dua2, lelaki dan wanita, perlu memahami tanggungjawab alam perkahwinan.. kalau kahwin skdr nafsu.. xkemana punyeeerrr.. hehe..

  4. Syazwan says:

    hahaa. haritu tak sempat online nak layan pos kat SB nih >_<

    nice one...! :D

  5. Raden says:

    ala..nk carik isteri yg baik je..diri sndri tak baik tak pk pulak...








    ini bukan perli along. :P

  6. Zuwairi says:

    banyak pendapat bagus! tepuk dada tanya diri sendiri boleh atau tak jalankan tanggungjawab tersebut;)

  7. nak kahwin tu kena pikir banyak kali..sedia ke tak?bukan mental je,fizikal..tanggungjawab tu perlu ada,tak kira lelaki atau perempuan

  8. masing2 kena cermin diri dulu..
    insyaallah akan dapat isteri/suami yang baik2 atau soleh dan solehah..sape xnk kan dapt isteri/suami yang baik..

  9. fuyoo, siap berdebat.
    good, this is healthy!

    btw, i follow blog u tau! (:

  10. tomato says:

    yang penting tomato akal jadik isteri yang terbaikk uat suami nanti ! wahhhhhhhhhhhhh~ hahaha ;p

    tatw nak cakap lah. zaman berubah , manusia pon beubah , trpulg pd individu lah kan ;)

  11. ada yang masih boleh jadi ketua keluarga yg baik .. tapi ada jugak yg tak boleh .. dulu dan sekarang byk bezanya .. dahulu , lampu2 jalan kurang ada , remaja dulu2 tak kuar malam sebab gelap..tapi skang dunia hari terang bederang hingga ke pagi .. tak heran ramai remaja yg melepak .. keadaan kdg2 mempengaruhi =)

  12. apa pun, bergantung la kan alg kan? :) apa pn kita kena usaha agar kita leh jadi macma mana mama n ayah kita jaga kita dlu.. :)

  13. Ibu Ammar says:

    zaman berubah, kos hidup makin tinggu. life makin mencabar. ibu sekarang lebih fikirkan nak puaskan hati anak2, dari mengajar mengaji ke apa.. banyak camtu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...