teteman

Ucapan Raya Aidilfitri dari along


ramai yang dah sibuk memasang langsir baru, membelek-belek, menyiapkan baju raya masing-masing, masak untuk juadah di pagi raya nanti, susun duit raya, susun jadual ziarah dan segala persiapan lazim menjelang raya..meriahnya. Semua dapat merasakan debarannya.

tapi semua tu dah lama aku tak rasa, dua tahun mungkin.
tahun ni, ke-RAYA-an kurang terasa, mungkin sebab nikmat ramadhan yang tak tersemai dalam diri.
maklumlah orang bkerja siang, aku kerja malam, orang mengaji malam, aku membuta siang..


"adik, kerja memang shif malam ke? kenapa tak minta tukar shif siang? rugi tau, "
soalan tu pernah 3 kali ditanyakan padaku oleh pelanggan tetap tempat aku bekerja. 
sungguh, aku mahu, tapi situasi tak mengizinkan, aku malu tapi hanya mampu diam berdiri kaku.





mungkin ini ramadhan terakhir aku dengan uniform ni,

aku perlu letakkan keutamaanku pada perkara yang lebih aku cintakan dan lebih aku perlukan.

jari bersusun rapat-rapat
tangan dihulur mohon bersalam

ampun kupohon kepada yang sempat
semoga terhapus dosa-dosa silam

Salam aidilfitri..



2 Response to Ucapan Raya Aidilfitri dari along

  1. Assalamu`alaikum, tak tahu macam mana boleh tersesat kat sini... hehe mungkin sebab sibuk mencari juadah raya. Oh ye alang-alang tersesat, saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat hari raya aidilfitri.

  2. ahahaa.. yelah mamamurai...
    selamat rayer..
    thanx sudi komen wlaupun sesat kat sini..

    ni mesti datang dari blog pakcik tiffinbiru ni kan3?? :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...