teteman

Dompetku hilang di Ulu Yam part 1


Imbas semula kisah aku kehilangan dompet baru-baru ni.
nak tau kisah tapi malas bace crite panjang?.. klik >>sini<< dan >>sini<<



em, setibanya kami di Kolej Pendeta Za'ba, UKM Bangi pada jam lima petang selepas mengharungi satu jam setengah tempoh perjalanan dari Ulu Yam, aku pon dengan kemamaian tahap nyawa2 cicak mengatur langkah untuk menuju ke bilik mendapatkan rehat a.k.a TIDO. Mana tak nye, kerja dari pukul 11 mlm sampai 7 pagi tadi pastu terus siap2 nak pergi berjimba dengan geng-geng kelab teater Citra kolej pukul 8.30 pagi nye. Maka bersuka ria lah kami di sana sampai ke petang.




Dalam kemamaian + mate sembab mintak selam bawah slimut doplohpatjam tuh, tiba2 tangan aku tergerak nak raba bontot kanan aku. Er.. nak check dompet ade ke tak, dan seperti yang korang boleh jangka, mase tu dompet aku tak hadir seperti biase, bukan sebab demam, cirit birit, apetah lagi pulang ke kampung sebab bini nak bersalin, tapi sebab aku dah tercicirkan kat mana2 tempat yang aku pergi sepanjang hari ni.


Mula lah aku gelabah macam tunggu bini bsalin, fuh3... mane nak carik nih?? IC aku tu dah lima kali, ulang suara, LIMA kali hilang ye kawan2.. dan ic terbaru aku nih belum pon sampai enam bulan digantikan. Maka, mula lah aku membayangkan duduk mengadap kat pegawai imigresen/pendaftaran negara nanti untuk siasatan. yang lagi pedih, nak keluarkan duit rm300 untuk bayar denda hilangkan ic tu! PERRGHHH!! memang rabak la aku.. gaji keje sambilan ni pon keciput jer.. tolak dende ic, duit ganti lesen, buat tu buat ni kang paling ciput mesti nak rabal dalam rm400 kan? Takkan nak mintak mak abah tolong byar? Dah besar panjang dah, kate orang tua, kalau kawen, anak dah doblas, errr..


nampak tak no 05 tu


Memikirkan implikasi yang bakal aku tempuhi takkan menyelesaikan ketidakhadiran dompet aku tuh, maka aku cuba me'rewind' kembali kejadah perlakuan aku yang mungkin jadi punce dompetku pergi meninggalkan aku sendiri. Suspek kejadian yang pertama adalah posisi tidorku dalam bas tadi yang sangat cumel macam baby dalam buaian.. weeehuu >.< korang dipersilakan muntah kat tempat memasing, aku tanak bertanggungjawab. Mungkin masa tidor tu dompet tu senyap2 meloloskan diri dari poket aku untuk balik kampung bersiap2 sambut deepavali?.. hm..


Pada saat aku tengah sibuk fikir macamana nak hubungi pakcik driver bas tadi, baru lah aku teringat suspek paling utama lagi sahih! Iaitu semasa kami bersiap2 nak pulang ke UKM, kiorang pakat kumpul reramai kat tepi bas nak amek gambar kat bawah ni. Yela, nak mengabadikan ke happy dan an kitorang lepas penat berjimba-jimbu dalam sungai yg sejuk tadi. Oleh yang demikian, member aku si Lieyna mulalah bersiap untuk mengeshoot gegambar kitorang posing ala-ala duta bas Kiffah tu, tapi sebab nak sume orang masuk frame termasuk la tuan punye belalai DSLR tuh, maka, die buat la timer pastu aku pon dengan selambe nye pegi letakkan dompet aku alaskan belalai DSLR tadi tuh bagi kamera seimbang atas bumbung kete sape tah kat situ. Tambah mengharukan, adalah bila aku, Lieyna, mahupun semua yg ade kat situ tak ingat pon si dompet nih diletakkan situ. dek terlalu galak berposing bagai menyenap gambar, aku pun terlupa dompetku belum diambil. =.=


dompet masih di atas kereta
gambar cilok dari fb mokcik ni

dompet dah diabaikan.. tanpa belas kasihan.. =.=

gambar cilok fb org lain

akan bersambung...




6 Response to Dompetku hilang di Ulu Yam part 1

  1. onie says:

    mak aiiiiii! 5 kali hilang?onie yg darjah 6 punya pon tak tukaq lagi ....jaga leklok alongggggg ic tu ..

  2. AlongUsop says:

    yeap.. 5 kali.. wooooooo.. T.T

  3. aku rasa pas ni... ko kena letak rantai besi hiphopers la kat wallet.. kancing kat seluar

  4. AlongUsop says:

    ahahaha.. tu yang aku pikirkan arituh...

    tapi.. kang mesti ade gak mase nak cabut.. pastu lupe pasang balik..

    grr... =.=

  5. saya tumpang berbangga sebab dah 5 kali tukar IC sebab hilang. hadoiii alonggg... =__='

  6. AlongUsop says:

    Eyda : hahah.. ko pun kene jage2..
    tak sentiase walet ni akan jumpe balik... haa.. =.=

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...