teteman

TARIQ AS-SADIQ




TARIQ AS-SADIQ 


Bingung , aku bingung 

Dimana silapnya cintaku padamu 

Bertahun aku mencarimu 

Sejak celik mataku 

melihat kuasa cintamu 

pada alam yang kau ciptakan 

pada makhluk yang kau hidupkan 

pada rezeki yang kau limpahkan 

pada segala yang kau tetapkan. 



Aku hanyut mencintaimu 

Tanpa soal, aku turut perintahmu 

Tanpa guru, aku belajar mengenalimu 

Tanpa ragu, aku kejar kasih sayangmu 



Hingga sekarang 

Aku terdampar di pulau yang kosong 

Tak berpenghuni. 



Kini aku merasakan kau seolah-olah bersembunyi dariku 

Namun aku tetap tegar mencarimu 

Dan perlahan-lahan 

Mindaku berkecamuk 

Bingung , geram , resah , gelisah 

Sunyi, 

kerana erti hidupku ini terlalu kosong 

Kosong 

seperti orang buta 

Yang cuba mencari arah 

Di tengah-tengah pulau nan sepi 

Ke mana hendak ku pergi?

Apa perluku di sini?

bagaimana ingin ku teruskan hidup begini? 

Segala macam persoalan membiak menyesakkan mindaku. 


Dimana kau 

Saat aku memerlukan cahaya 

Dalam hitam pekat kekosonganku ini 




0 Response to TARIQ AS-SADIQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...