teteman

Gadis Ego Putih babak II


Klak!”..

bunyi penongkat motorsikal dikeluarkan ketika motorsikal diparkirkan. Dia baru tiba di blok bangunan di mana bilik sewanya berada. Senyum dibibirnya masih lagi tegang mengingatkan peristiwa tengah hari tadi. Wajah gadis Ego Putih tadi masih lagi jelas dalam bayangan mindanya. Enjin dimatikan, helmet ditanggalkan, namun dia masih belum berganjak dari tempat duduk itu.

Alahai, kenapa aku tak tegur dia tadi. “Hai” je? Rugi betul..

Dia mengelamun. Membayangkan pelbagai macam dialog yang mungkin diluahkan andaikata dia berjaya berbual dengan gadis bertudung bawal itu.
 
Ah! Berangan je la ko Usop oii..

Dia tersentak, ayat itu tiba-tiba muncul mengingatkan dirinya tentang sikapnya yang pemalu terhadap perempuan. Memang dia dia hanya ada adik beradik lelaki, tetapi dia belajar di sekolah campur, sehinggalah peringkat universiti. 

Setiap kali diberi tugasan bersama kawan perempuan, dia tiada masalah untuk bekerjasama, tapi dia tidak pernah memulakan perbualan dengan mana-mana perempuan yang baru belum dikenali selagi ia bukan perkara penting atau mendesak.

Woi! mengigau ke Bro? Dari tadi aku tengok ko tak bangkit. Bisul ke? Hahahaha


Jamil yang sedang mencuci motorsikalnya ketika itu bingung melihat keadaan Yusuf yang keras tak bergerak dari tadi. Biasanya Yusuf akan terus naik ke bilik pada waktu begini ambil perkakas untuk mengilatkan motorsikal besarnya tu.

Eh! Ahahahah.. tak perasan pulak ko tadi. Termengelamun kejap. Basuh motor ke bang?
Dia terus menukar topik, malu sendiri kerana tidak menyangka ada orang yang memerhatikan gelagatnya dari.
Tak lah, berak.
Erkkk.. ko gile ke berak kat luar ni?
Buduss! Aku basuh moto la ni, tanye lagi pejadahnye! Hahahaha. Jauh mengelamun tadi? Teringatkan awek ea?
hahahaha. Bile pulak aku ade awek.. K la, aku naik dulu.
Ceh, bukannye nak story dengan member
Ala, jap lagi aku turun, aku story la..
Beress, jangan lambat sangat..
Haha, rilek ar bro..

Malas untuk bertekak panjang, Jamil membiarkan Yusuf ke biliknya.
tangannya yang sibuk memberus tayar motosikalnya itu dilambat-lambatkan. Menunggu Yusuf untuk bersama-sama mencuci Cik Nan kesayangannya nanti.

Sabar ye motor ku sayang, jap lagi kite mandi skali dengan Cik Nan pak Usop tu ye.

Nampak sangat yang Jamil tengah bosan, dengan motor pon nak bersembang. Selesai sudah tayar depan dan belakang. Nanti baru teruskan bahagian yang lain. Berus diletakkan di dalam baldi, berehat seketika sementara menunggu Yusuf turun.

Usop usop.. orang lain bercinta dengan perempuan, ko tak abis-abis dengan moto besar ko tu.. haih Cik Nan, tunggu la ko, Usop dah bercinte nanti padan muke kene tinggal. Hahahahaha

Bengong jugak Jamil ni kadang-kadang, dengan motor orang pon nak dengki. Jamil memang cemburu pada Yusuf, muda-muda dah pakai CBR besar, lawa pulak tu.

Yusuf bergegas, tak sabar untuk menceritakan apa yang berlaku padanya di stesen minyak tadi. Belum pernah dia merasakan perasaan sebegini, pintu bilik dibuka, helmet diletakkan di atas rak, seluar disalin kepada seluar pendek Hawaii yang dah semacam seragam untuknya tiap-tiap kali mengelap atau mencuci motorsikalnya. Berus, kain, syampu dan sabun pencuci dibawa didalam baldi, kunci bilik dan telefon bimbit turut dibawa turun. Langkahnya laju, tak mahu Jamil terlalu lama menunggu. Silap-silap nanti Jamil sudah selesai mencuci.

Setibanya dibawah, dia Jamil masih lagi mengelamun sendirian. Menggentel-gentel kain cucian yang sarat dengan buih.

Kesian pulak aku tengok Jamil ni tunggu aku. Takpe-takpe, aku ade hadiah untuk ko, hehehe

Yusuf kini berada di belakang Jamil, baldi berisi air sabun yang digunakan Jamil tadi berada di tangannya, mujur Jamil tak perasan baldinya yang berada di tepi sudah diangkat. Perlahan-lahan, Yusuf memulakan gerakan..

MMMMMMmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkk!!!!...
SSsssssejuuuuoookkkkkkk!!!
Kepalahotakk kkauuuuuuuuu siamaaaaaaaangggggg!!!!!

Spontan mulut Jamil meluahkan kata-kata latahnya, tubuhnya kaku saat Yusuf mencurahkan air sabun pada kepalanya. Habis satu badan basah lencun. Yusuf tak dapat menahan ketawa terus berlari sebelum sebarang jurus tak bernama dilemparkan Jamil yang kian marah.


** ** **  penulis malas, sila gunakan imaginasi masing-masing ** ** **


Puas diorang berkejaran, Yusuf dah tak larat lalu menyerah diri. Sebagai hukuman, dia turut dimandikan dengan air sabun – padan muke.

Hahahahaha.. dahsyat latah ko tadi, tak pernah aku tengok refleks latah orang lain macam yang kau buat siyes!! Hahahaha..
Kalau ko nak minom air sabun lepas ni, try la buat lagi
Hahaha cukupla denda mandi sabun, mati aku kang sape nak jage CikNan?
Ko wasiatkan je kat aku, abes cerita, haha
werrrkkkk!!
weh.. apekes ko keras balik tadi?
bila?
tadi la, sebelom ko naik bilik, tadi dah janji nak story kat aku..
oh.. pada suatu hari, sang kancil sedang bersiar-siar di tepi kolam..
ade jugak budak masuk paper besok mati tertelan berus sabut ni karang..
Hahahahaha! oke oke, aku cerite la, gini, petang tadi... bla bla bla..


Maka bersembanglah kedua mereka berkenaan kebuduhan Yusuf melepaskan peluang keemasan mengurat awek ego putih itu...






 babak 3 ??? Jeng jeng jeng!!

12 Response to Gadis Ego Putih babak II

  1. simbah dia simbah dia.. sesuka hati jer nk menyimbah org dgn sabun.. klu air paip tue xpe la jugak..kihkihkih

  2. hahaha.. tu gurau jantan namenye kak.. :P

  3. hahaha.. tu gurau jantan namenye kak.. :P

  4. next~~

  5. hahhahahahhahhahahhahhahhahahhahhahhahahhahhhahahhahhahhaha....

  6. basuh moto = berak .. HAHA ..

  7. meh nak simbah ngan cloroc

  8. Raden says:

    nti angah balik kite g cari pompuan ni eh long..angah tggal kat kajang

  9. nadh : huhu, episod ni graf tutun kan nadh?.. mcm kureng jer.. em..

    alia : panjang btol harakat die gelak.. :P

    fatin : terang lagi bersuluh, tanye lagi padan muke, hahaha..

    kak LM : perghh, pakai klorox kompem lebur saham nanti.. hahaha

    angah : jom carik!! ego die putih stiker standart warna merah pink.. hahah..

  10. heh, dah macam baca blog rasa hati pun ada. haha.. teruskan wehhh

  11. hahaha.. ade same ke?.. ampun..
    tiada sebarang unsur-unsur plaiat di sini,
    segala hasil taipan adalah karotan penulis semata-mata.

    insyaAllah.. tapi malam ni tak sempat publish babak 3..

  12. bagus sambungan babak 2 ni . will be waiting babak 3 .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...