teteman

Bergerak atas


Aku dah gerak atas
Mudah lidah mengucap tangkas
Saat hati masih berbekas
Memori lama melekat keras

Aku dah gerak atas
Ayat diungkap mohon dilepas
Soalan teman datang melemas
Bila terungkit tentang si bekas

Namun diriku terasa kebas
Tika berdepan dengan si bekas
Entah bila dapat kulepas
Rasa yang pernah hatiku ramas

Bagaimana ingin bergerak atas?
Kalau bayangnya berlegar bebas
Datang dan pergi buatku rimas
Rindu padanya buatku lemas

Mana arahku bergerak atas?
Tanpa dahan berpaut kemas
Tanganku licin tiada beralas
Melurut turun ke dahan berbekas

Aku ingin bergerak atas
Namun perlahan aku tertewas
Tersepit dalam deduri ganas
Sampai bila terusku tumpas?

Mampukah aku bergerak atas?
Atau aku tak perlu ke atas?
Namun tak mudah aku memangkas
Dedahan lepas yang tumbuh keras

Duhai dikau yang sudah di atas
Mohon diizin tangan dilepas
Mungkin puncakku bukan di atas
Pohon yang lama harusku lepas

Walau tangan masih berbekas
Dengan memori genggaman kemas
Semoga terpadam garisan jelas
Di pohon baru ku gerak atas

Pohon baru masih bertunas
Akan ku tunggu tumbuhmu keras
Akan ku latih genggamku kemas
Agar capaiku nanti tak lepas

Saat itu, aku di atas

Penulis kata

2 Response to Bergerak atas

  1. aque says:

    Rase nak nages pulak bace..
    sangat puitis...

    mcm kene kat diri sendiri je...
    x nak lepas memori lame...

    ape ape pon.. chaiyok!!!

  2. Anonymous says:

    cok güzel resimler https://hcanlitv.net

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...